torsdag, november 17, 2016

Bolsjebedesalat

Hej allesammen. Et eller andet sted, så håber jeg virkelig at i ikke har opgivet mig helt? Jeg ved godt selv, at det er før sommerferien, jeg sidste har postet jer noget. Det er der en forklaring på, nogen ville sige pjat.. Men efter jeg er startet på studie og nu er ved at finde mig selv i rollen som ernærings assistent (som faktisk er hårdt! Der er mange typer af ernærings assistenter, og jeg ved ikke om det er her jeg skal være), har jeg bare haft så mange ting omkring mig.
Jeg håber i har savnet mig ligeså meget, som jeg har savnet at fortælle jer om min mad, mit hår, mine børn generelt bare mit liv.

Noget jeg vil dele med jer, at faktisk fra skolen! Jeg (synes selv) gør det faktisk ret godt dernede .. Vi har haft noget med sanserne og mad. En opgave bød på, at vi skulle lave en rødbede salat. Den opgave tog jeg på mig ..

Her er den .. Flot ser den ud, og i første omgang synes jeg, og mit hold, at den selvfølgelig også smagte super lækkert.

Salaten byder på bolsjebeder syltet i æbleeddike, honning og kapers. Revet æble og hakket persille. Toppot med rødbedechips, og lige lidt mere persille.
Den fik ros til himlen, og blev valgt ind i en menu, som vi nogle uger senere skulle præsentere for en masse pensionister, som kom på skolen til tre retters menu. Min salat blev serveret til hovedretten. Det giver lige et boost i selvtilliden, og jeg må indrømme, at jeg blev endnu mere stolt, da en lærer som stod for servicering af vores gæster, kom ud i køkkenet og bad om opskriften, fordi hele bordet havde spurgt efter den.

Derfor måtte dette være mit første indlæg, efter min tilbagevending. Håber vi ses, og hvis i vil vide nærmere om syltningen af bolsjebederne og mængden af råvarerne i salaten, må i endelig sige til. Ellers vil jeg bare sige, at det og eksperimentere i køkkenet er det man lærer mest af. God aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar