torsdag, juni 16, 2016

Jeg tager ikke medicin.

Der er sikkert nogen som læser bloggen, som ved at jeg har SÅ meget allergi.
Husstøvmider, dyr og pollen, og smatidig med det, har jeg også astma. Det går godt ikke?
Min astma er ikke slem, men min allergi er ekstrem! Jeg kan ikke engang støvsuge herhjemme, uden min næse går fuldstændig amok! Det har plaget mig længe, og jeg har spist forskelligt medicin, og kommet det i næsen, men ikke med min gode vilje.
Nu er jeg begyndt på noget andet, og her i pollen tiden, kan jeg mærke at det bestemt har hjulpet!!

Jeg lever nu et liv uden gluten og produkter med citronsyre …
Det er ikke fordi jeg mangler de to ting, helt vildt meget! Er måske lidt træt af, at den lækre rugbrødsmad må strøges, men jeg kan VIRKELIG mærke en forskel.

Kan klar anbefale at undelade de to ting, hvis man er svært allergiker. Og her er lige en omgang af, hvad jeg kunne finde på at spise, i forhold til morgenmad og frokost. De små ekstra måltider i løbet af en dag, er jo ikke svært at regne ud. Masser af frugt og grønt! Til aftensmad er det også ret enkelt, bare hold dig for gluten og "falsk citron" så at sige. :)

1. Morgenmad:
En lille klat glutenfri havregrød, med en form for skyr eller youghurt. (pas på med det sure product, der kan godt være citronsyre i, undgå E mærkerne: 330, 331, 332, 333, 380 og 1505).
Et-to stykker frisk frugt, skåret ud. En omgang hørfrø, for ligesom at få fibre på en anden måde end i rugbrød. Sluttet af med en lille smule sirup.

Det er virkelig en lækker morgenmad, og man får lidt af det hele med. Det er skønt og jeg nyder denne type morgenmad hver eneste dag! Super god start ;)

2. Frokost:
Til frokost spiser jeg tit eggwrap :)
Lækkert og protein rigt. Det er lidt forskelligt hvad jeg kommer i den, men man prøver jo altid at holde det sundt. Der er altid en form for salat, eller kål, en anden grøntsag; agurk, tomat, gulerod, squash etc. ..
En form for "sund smørrelse" .. Hytteost eller hjemmelavet pesto er klat mine farvoritter. Som kød bruger jeg for det meste fisk, så jeg får den D vitamin jeg skal bruge når nu man ikke kan få det fra solen.

En eggwrap er ikke sværd at lave, og det er en lækker erstatning for et stykke brød. Bland to æg sammen, ligesom når du lavet en æggekage. Hæld lidt olie på din pande, og hæld massen ud på panden når den er helt varm! Steg eggwrappen på begge sider ved høj varme i ca. 1-2 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar