lørdag, juni 18, 2016

Broccoli boller

Eftersom jeg har droppet gluten, skal der jo erstatninger til, og jeg er altså ret glad for at spise en lækker sandwich eller en burger engang i mellem.
Så da jeg så sidste uge, af til middag hos i denne omgang, var der en der serverede broccoli burgere …
Der tænkte jeg, det skal vi prøve! Bare uden mel overhovedet!

Så det gjorde vi, og jeg blev MEGET tilfreds med dem. Så selvfølgelig skal de deles med andre også.


Til ca. 4 sandwiches.
500 g broccoli
3 æg
2 dl havregryn (glutenfri)
1 tsk salt

Få broccolien skåret ud i mindre stykker, og blend det, så det minder om mel - bare fugtigt ;).
Bland det hele sammen til en fast masse. Find en bageplade og et stykke bage papir, og form 8 små bøffer. Det er 4 bunde og 4 over. Bag på 200 grader med varmluft i ca. 15 minutter.
Du kan altid prøve dig frem, alt efter hvor crispy du synes en boller skal være.

Den i ser på billedet blev til en frokost sandwich, og der er salat, kylling, agurk og broccoli pesto i.
VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar