tirsdag, april 26, 2016

Chai-Latte

Det er lidt som om det er blevet vinter igen - jeg er også blevet en smule snottet vil jeg sige.
Lige nu sidder jeg hjemme under dynen og drikker chai-latte. Håber jeg er frisk i morgen igen - men indtil da, vil jeg lige dele en opskrift på chai-latte, så du nemt kan lave den hjemme …

Jeg kan godt lide den en tand ekstra krydret, det giver en fornemmelse af, at det virker. Jeg er vildt med chai-latte, og havde måske lidt glemt at man bare kunne gå i gang derhjemme - så inspirationen til at få bikset noget sammen herhjemme, kommer fra jobbet.

Ingredienser:
4 dl vand
2 pukka vanilla chai the-breve
4 kanel stænger
3-4 hele stjerne anis
en lille håndfuld hele nelliker
lidt drys stødt kardemomme
4 dl mælk
2 spsk brun farin

Du skal komme alle dine krydderier og the i en gryde, tilsæt vandet og varm det op. Det må gerne koge lidt, det gør bare at krydderierne giver mere smag. Mælk og sukker, skal først tilsættes når vandet har fået smag fra krydderierne. Hvis du ikke synes den brunes farin løsner nok, kan du altid tilsætte lidt mere. Når du synes den er tilpas god med de forskellige smage - sier du den så krydder resterne skilles fra væsken. Nu kan du servere …

Hvis du nu sidder og tænker - Jeg har ikke noget pukka vanilla chai - så skal du lige vide …
Pukka vanilla chai er sort the, med smag af vanilje. Så den kan erstattes med sort the og lidt vanilje.

VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar