tirsdag, marts 08, 2016

Kyllinge-karry suppe

I går var det engentlig meningen at den helt lille skulle lave mad, men da hun var syg, overtog jeg helt. Og nu føler jeg, at jeg vil dele retten med jer :)

Du skal bruge:
500 g kylling, gerne på ben
4 gulerodder
1 chile (vælg den type du er glad for)
2-3 fed hvidløg
salt
peber
2 dåser kokos mælk
karry
(evt andre grønsager??)

Jeg gjorde det at kylling, gulerødder, chili, hvidløg, salt og peber, og evt andre grøntsager fra køleren, i en gryde med vand. Så bare lad det koge til kødet er helt lækkert blødt. Det må gerne være sådan, så kødet næsten falder af benet. Kødet blev taget fra først, så blev vandet siet fra det forskellige grøntsager. De kogte super bløde grøntsager er nu ubrugelige, men smag lige på den suppe du har brygget sammen! Så lækkert, måske mangler det salt eller peber, men så kan du smage lidt til.

Kødet bliver skilt fra benene og op i suppen igen sammen med kokosmælken. Rør godt rundt. Nu skal du smage til med Karry. Det er helt op til dig selv, hvor meget karry smag du vil have. Jeg kan godt lide meget af det, så jeg har tilføjet en del karry.

Du kan servere det med nudler og frisk porrer på toppen.
Du kan også servere med brød og andre lækre ting, mulighederne vil aldrig stoppe …
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar