lørdag, februar 20, 2016

Børn i køkkenet.

Herhjemme er både Karla og Oskar er i køkkenet, en gang i ugen.
Oskar er 5 år og Karla 2 år. Det går godt med en maddag, trods den unge alder, og jeg synes det er vigtigt, at man indleder sine børn i madlavningen.



Vi har snakket om at lave scrapbooks, en til dem hver, hvor de sammen med mig, skal skrive ned, hvad de har lavet hver gang. Karla siger ja til det meste, og Oskar synes det er en rigtig god idé.
Så det skal vi starte på.

Bogen skal være med billeder. Så derfor vil vi tage billeder af hver ret, som de laver.
Der skal gives stjerner til hver ret, af barnet selv. Det er en super god idé, synes jeg, for så kan de selv komme med ris og ros, hvilket jeg mener styrker barnet.
De vælger selv hvilke ting de vil lave. Altså vil man lave wok, kan man selv vælge grøntsager og kød osv. Selvfølgelig bliver de hjulpet lidt på vej, med hensyn til hvad der smager og passer godt sammen.

Jeg glæder mig faktisk enormt meget til at komme i gang med det, og her selvfølgelig tænkt mig at holde jer opdateret herinde. Jeg ved min søn glæder sig, og jeg tror da også at min datter vil synes om det.

Hver gang de har lavet mad, kommer der lige en opdatering herinde. I vil få, retten, billeder, stjerner og kommentar til forløbet.
Det vil være mandag og onsdag - så følg med ;)

1 kommentar:

  1. Det lyder som en rigtig god ide det med madplanerne!
    - det er da super godt fundet på!

    God weekend!
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet