søndag, januar 17, 2016

Kvinde kend din krop. 1983

Hvis i har fulgt lidt med på bloggen, det sidste års tid, ved i at jeg læser disse bøger. Jeg er kæmpe fan, og til jul og fødselsdag, fik jeg to til samlingen. Jeg havde den første udgave, også havde jeg sidste udgave. Der er en ny fra hvert årti.

Det er klart at jeg var hel vild med den første udgave, fra 70'erne. Den er super sjov, god og læsning om tidens feminister, er simpelthen episk!
Nu læser jeg så denne fra 80'erne, og egentlig er det den der siger mig mest.

Det er som om, at i 80'erne er mere OK at være den selvstændige kvinde, som gør at denne bog har plads til at handle om andet, end bare kroppens funktion. Det handler nemlig også meget om, hvordan du acceptere dig selv, hvordan man har det herinde.
Du kan se noget så sund ud, men egentlig ikke være det, for det er dit udseende der bestemmer din sundhed.
 Meget spændende, og passer godt til mit liv, som det er lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar