mandag, december 07, 2015

Krydderkage med sne

I dag har jeg bagt krydderkage med sne.
Der er sikker mange forskellige måde at lave krydderkage på, men jeg kan bedst lide denne. Halvdelen af min kage er røget i fryseren, og i finder ud af hvorfor, hvis i holder øje med bloggen de næste på dage.

Du skal bruge:
2 æg
2 dl sukker
3,5 dl mel
100 g smeltet og afkølet smør
2 tsk bagepulver
1,5 tsk tødt ingefær
2 tsk stødt nellike
3 tsk stødt kanel
3 dl mælk
en smule flormelis

Du skal gøre:
Rør æg og sukker sammen, gerne så det bliver en smule luftigt. Kom den smeltede og afkølede smør i, sammen med mælken (jeg bruger sødmælk, fordi det jo trods alt er kage). Bland alle dine tørre ingredienser sammen, undtagen flormelisen, som er til "snepynt". Bland det tørre med det våde. Kom det i en sandkage form, som er godt smurt. Bag den i ovnen i 45 minutter, ved 175 grader (opvarmet). Lad den nu køle af, og få den ud af formen. Nu kan du drysse dit sne på, også servere den ... Velbekomme.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser den virkelig lækker ud, mhm! Det kunne jeg godt spise lige nu, og sikke en okay nem opskrift :)

    God aften!
    wwww.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
  2. Glæder mig til kagen fra fryseren ��

    SvarSlet