onsdag, juli 01, 2015

Feminisme i 1975

I skal vide at jeg har en fantastisk svigermor. Hun har i studenter gave, skaffet mig den originale udgave af feminist bogen; Kvinde, kend din krop!
Jeg er fuldt ud lykkelig og nu da næsten alt studenter halløj er slut, er jeg kommet i gang med den ...

Jeg har fundet mig helt tilbage til 70'erne, med en god retrokop, dog ikke med the men kaffe, bifrost i højtalerne, det skal jo være autentisk når jeg læser ;)

Den første bog udkom! 1975 er året, og indtil videre er det hele stillet MEGET mere feministisk op, end den nyeste fra 2013 (som jeg fik i julegave af min kæreste, læs lidt om den her: http://mormille.blogspot.dk/2015/01/kvinde-kend-din-krop.html

Når jeg nu bliver færdig med at læse denne, havde jeg tænkt mig at lave et indlæg, hvor de bliver stillet op mod hinanden! Jeg glæder mig selv til det indlæg, og håber det bliver noget i også vil finde interessant.

Noget med feminisme dengang mod feminisme i dag?
Hold jer lige lidt orienteret omkring det indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar