søndag, juli 05, 2015

Danske grøntsager, med kalkun, i en targine

Jeg har længe ønsket mig en targine, også her til jul, fik jeg endelig en i gave. Jeg elsker den, og mest af alt elsker jeg at eksperimentere med den.
Har selv haft svært at ved finde opskrifter på nettet til den, så selvom jeg har skaffet mig bøger med opskrifter, synes jeg andre skal have muligheden til at finde noget på internettet.

Så her får i en nem og let opskrift, på noget jeg lige fandt på :)

Peanutbutter-chili sauce, kokosmælk, lærke danske grøntsager og noget kalkun!



Du skal bruger:
500 g fersk kalkun
halv brocolli hoved
100 g svampe (i dette tilfælde champignoner)
100 g sukkerærter
6 små madpakke gulerodder
1 glas grov peanutbutter
lidt chili (totalt efter eget behov)
1 dåse kokosmælk
lidt salt og peber

Du skal gøre:
Kalkunen har jeg skåret ud i strimler/tern, lagt dem i mit peanutbutter med chilien - ind i køleskabet og bare stå lidt der (du kan tilsætte lidt salt og peber her, men vær opmærksom på, at peanutbutter er meget saltet i forvejen). Vask grøntsager først, også skær dem lige præcis ud som du vil. Jeg har valgt det skulle være lidt robust, så jeg har ikke skåret det så meget. Så skal alle grøntsagerne ned i din targine sammen med; kokosmælk, resterne af dit peanutbutter sauce, hvis der er mere, også ind i ovnen på 200 graders varmluft. Led dem simre bare et kvarter alene, og læg så kødet med i targinen. Lad det stå i en time, bare simre derinde, også er det klart til at blive serveret. Vi tog ris i dag, men kan anbefale couscous, bulgur, eller generelt bare sådan nogle typer tilbehør :)

Lille ekstra tip! Brug evt andre grøntsager, dem du måske bedst kan lide?
Squash og Aubergine, egner sig ret godt til targine ;)

VELBEKOMME!!! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar