lørdag, oktober 18, 2014

Opskrift; Græskar suppe med Bacon

Jeg har for aller første gang i mit liv, smagt græskar suppe .. 
og dermed for aller første gang også prøvet at bikse en græskarsuppe sammen. :)


Du skal bruge:
Et kæmpe græskar (et halloween græskar)
2 almindelig størrelse kartofler
1 løg
2 fede hvidløg 
Salt
Peber 
Frisk timian
Bacon 
Vand
1-2 dl mælk

Du skal gøre:
Vi gjorde det at min søn og kæreste, fik ordnet græskaret, de skulle nemlig lave et græskar hoved, og jeg går ind for "stop madspild" så alt indmaden fra græskaret tog jeg. DET HELE! Op i en gryde sammen med kartofler, hvidløg og løg. Tilsatte vand, så det hele lå under vand, men stadig lige under vandoverfladen. Så skal det bare simre og koge :) 
Derefter blender du det hele, smager til med salt, peber og den friske timian, og tilsætter mælk, efter eget behov (det kan være du slet ikke vil bruge det). Steg bacon ved siden af, og server det hele med evt. et hjemmebagt Græskar brød (det gjorde jeg)!
VELBEKOMME

1 kommentar:

  1. Hej Hej..

    Kunne du være interesseret i at deltage i en knæk cancer indsamling for bloggere???
    http://jeasblanketanker.blogspot.dk/2014/10/danske-bloggere-samler-ind.html

    Knus Jeanette

    SvarSlet