fredag, juni 06, 2014

Opskrift; hyldeblomst-jordbær saft

Så fik jeg prøvet at lave hyldeblomst saft, sammen med jordbær saft. 
Jeg synes det smager FANTASTISK! Og jeg glæder mig til at dele lidt ud af det ;) 

Jeg har brugt til ca. 2 liter koncentreret saft:
1 kg sukker (rørsukker evt.)
1 hel citroner
50-60 hyldeblomst klaser
1 bakke jordbær
1 liter vand
1 spsk citronsyre
en smule atamon


Skyld blomster og kom i gryden, skyld og skær jordbær og kom i gryden, det samme gøres med citronen ;). Kog 1 liter vand og i mens det koger, kommer du resten (udover atamon) i gryden. Hælder det kogte vand over og rør til sukkeret er opløst. Så skal det stå og trække i tre dage, hvorfor du kommer hele massen i et vaske stykke, som så sier den færdige saft fra til brug. Skyld nogle flaske i atamon, og kom saften deri. Nyder koldt og blandet op med vand.
GOD SOMMER! 

3 kommentarer:

  1. Lyder super lækkert, må prøve det på et tidspunkt! ;-)

    -Caroline // www.unicobycaroline.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Det lyder virkelig overdrevet lækkert, mhm!

    Kig gerne forbi min blog, hvis du vil. Knus!
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet