fredag, april 25, 2014

Opskrift; hjemmelavet pære-banan yoghurt

Når man hår hjemme med to børn, er det ikke lige til at komme ud og handle, og når man er ude, glemmer man altid et eller andet ...
I mit tilfælde, yoghurten med smag til børnene.

Så det kan man da sagtens lave selv tænkte jeg. Vi andre putter jo frugt stykker i vores ymer eller skyr eller hvad vi nu spiser, så det skulle da være nemt nok. 

Du skal bruge: 
1 banan 
1 pære (1/2 hvis den er MEGET stor)
1 dl surmælks produkt (jeg brugte tykmælk) 
1/2 dl havregryn 

Du skal gøre: 
Tag skrællen af banan og pære og skær i tern. Kom det sammen med havregryn i en blender og blend til det bliver en en mos konsistens. Vend det surmælks produkt i, og voila, der har du din frugt yoghurt ;)
Velbekomme

4 kommentarer:

  1. Gud hvor smart! Jeg har aldrig tænkt på at man kan lave sin egen yoghurt med smag, men selvfølgelig kan man det...! Tak for inspiration, jeg tror det er et projekt jeg må kaste mig ud i snart!

    Lige nu har jeg gang i en giveaway på min blog, hvor du kan vinde et cover til hvilken som helst smartphone, som du selv designer. Måske vil du være med? Det foregår lige her: http://mariejosiasen.blogspot.dk/2014/04/giveaway-poc-cover.html

    Der er også en masse opskrifter på min blog, hvis du er interesseret i det :)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme ;) Man kan jo altid bytte frugterne ud med andre frugter.
      Kigger lige forbi din blog.

      Slet
  2. Ej hvor er det dog smart, som Marie skriver har jeg hellere aldrig tænkt på at lave det selv, men det burde man næsten, hehe! :)

    Kig gerne forbi min blog, kys og kram!
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Så ved man i hvert fald altid hvad det er der kommer i ;)

      Slet