fredag, november 22, 2013

et liv med dreadlocks

Siden sidst, som nævnt i tidligere indlæg, har jeg valgt at få dreadlocks. 

Jeg har haft dreadlocks dengang jeg gik på HF på gymnasiet .. 
De dreadlocks jeg fik mig dengang, blev lavet pga en udklædning til en intro tur. Jeg skulle forestille Crusty the Clown fra Simpsons. Så jeg havde simpelthen så meget l*rt i håret, voks, spray, blåfarve og endnu mere voks samt gelé. Mit hår var umuligt at rede ud (følte jeg), og umuligt at få til at ligne sig selv igen. Så jeg lod det være ulækkert, klamt og beskidt, og samlede hår totter til dreads. 
Dårlig måde at få dreads på, det fandt jeg ud af og de holdte kun i ca. 6 måneder. 
Ikke fordi de gik væk af sig selv, men fordi jeg simpelthen måtte fjerne dem tilsidst.

Jeg brugte så utrolig meget balsam, og jeg redte og redte de såkaldte dreads ud. Det tog mig en krig, og jeg havde så ødelagt hår bagefter. Nærmest som en høstak. Jeg gik ned til frisøren og sagde .. gør noget, ellers går jeg amok, så det blev klippet pænt kort. 

Dreadlocks lavet på fedtet, beskidt og ulækkert hår, er og bliver ikke en god ide. 

Det lærte jeg, og derfor at disse dreads lavet uden voks, uden gelé, uden spray og lavet i nyvasket hår. Jeg vasker også mit hår, selvom det er dreads, alt andet ville være ulækkert og sundheds skadeligt. 

Mine dreadlocks er nu ca. 2,5 måneder gamle, og tænker jeg fra nu af, vil oprette et lille indlæg om dem, hver gang de fylder en måned mere. 
God aktivering for mig, og en god måde at holde lidt styr på håret :P Hvis man da kan det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar