tirsdag, september 10, 2013

Havregryns crunch til koldskål

Vi har fået hjemmelavet koldskål her til aften, mest fordi min lille dreng er syg, og anbefalingen fra lægen var: Koldt at drikke og flydende koldt at spise ..
Jeg gad ikke kammerjunker, så jeg prøvede noget nyt, hjemmelavet og spændende :)

Jeg synes det blev helt fantastisk .. og jeg kan KLART anbefale det til Koldskål ..

Du skal bruge:
8 spsk havregryn
2 spsk smør (gerne ægte smør og ikke blandings produkter som kærgården, bakkedal etc..)
2 spsk sukker (evt. rørsukker?)
Lidt vanilje sukker

Du gør sådan:
Smelt dit smør på en pande, og tilsætter du bare alle de andre ting, og røre godt rundt, så sukker ikke smelter sammen som en klam masse, men i stedet kommer ud blandt alt havregrynet. Rist det til det bruner en smule (ikke brændt!!), også læg det på et stykke bage papir til afkøling.
Ligeså snart det er kølet af, er det klar til at komme i Koldskålen ;)

Velbekomme ..
ps. Her er lige et link til min hurtige og nemme hjemmelavede KOLDSKÅL.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar