onsdag, juli 03, 2013

Mini banan muffins ;)

Jeg havde mødre gruppen på besøg, og ville derfor lave mini banan muffins ;)

Jeg synes de smagte himmelsk! Selvom jeg SLET SLET ikke fulgte opskriften (det var egentlig ikke helt med vilje).

Jeg brugte:
3 bananer
150g sukker
50g smeltet margarine
1 tsk vanilje sukker
200g mel (jeg brugte grahams mel, da jeg ikke havde andet hjemme)
2 tsk bagepulver
1 æg

Jeg gjorde:
Moste først bananerne og blandede med sukker og vaniljesukker. Tilsatte derefter det smeltede, men afkølede margarine. Blandede det godt sammen, og blande melet med bagepulveret. Dernest blev det også tilsat ved bananer og diverse sukker ..
Tilsidst kom mit æg i :)
Jeg fik 30 mini muffins ud af denne dej. Bag ca. 20 min ved 200 grader (evt 15 min med varmluft?).

Lille tip; kom evt. chokolade på toppen, det går altid godt til banan kage ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar