tirsdag, juni 18, 2013

Ugens ret!

Kylling i Karry, med alle mulige køleskabsrester :)

Og sådan kom det til at se ud ..
Det smagte virkelig godt!

Dette er jo en rest ret, som jeg fik lavet, da kyllingen skulle bruges, og det var lang tid siden vi havde fået noget med ris. Så derfor, er der ikke en opmålings opskrift til denne ret. Jeg skriver hvad jeg har gjort, også må i prøve at bruge fantasien, når det bliver jeres tur :)

Hvad har jeg brugt:
3 gulerodder
1,5 rød peber frugt
1 squash
Salt
Peber
Karry
250 g kylling
Ris
Mælk
Oliven olie

Hvad gjorde jeg:
Jeg startede med at marinere mine kyllinge stykker i noget salt, peber og karry med lidt oliven olie. Blandede bare sådan som jeg lige synes det skulle være. Så snittede jeg grøntsagerne .. Her kan man jo sagtens bruge andre grøntsager end dem jeg brugte. Satte risen over .. tog min wok frem og begyndte at stege kyllingen. Jeg tilsatte Oliven olie hvis jeg ikke lige synes der var nok i kyllingens marinade.
Når kyllingen var næsten færdig stegt, kom alle mine grøntsager på wokken også.
Lod det simre i det sidste mælk jeg havde (ca. 1 dl), tilsatte karry, salt og peber ..

Også dernest serverede jeg det :) VELBEKOMME!
(hvis jeg ikke havde været gravid havde jeg nok tilsat 2-3 fede hvidløg)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar