torsdag, juni 13, 2013

Endelig; knækbrød på bloggen!

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at bage mit elskede knækbrød <3

Jeg har i lang tid tænkt at mit knækbrød skulle ind på bloggen .. men har bare ikke fået det bagt her på det sidste. Men i går kunne jeg ikke falde i søvn, så gik i gang med at bage der ved 23.30 tiden :P
Fik 2 bradepander knækbrød ud af denne omgang;

1 dl havregryn
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl solsikkekerner
2 dl hvedemel
1,5 dl grahamsmel
2 dl vand
1+1/4 dl oliven olie
1 tsk bagepulver
2 tsk salt

Man røre bare ALT dette habengut sammen, og dernest deles den MEGET klistrede dej i to dele. Du tager første del, og ligger ud på en bradepande med bagepapir. Lig bagepapir oven på dejen, så dejen ligger mellem to stykker bagepapir som passer til en bradepande. Så tager du din kagerulle og kører oven på det øverste bagepapir, så din dej flades ud. Prøv så vidt muligt at lave dejen firkantet og rimelig flad.
Skær i dejen så dine knæk brød tager form, før du kommer dem i dejen. Så bliver de flotte og fine firkantede .. eller noget andet hvis man vil det ;)
Bag i forvarmet ovn på 200 grader i ca. 15-20 min (hold øje med dem)

og .. VELBEKOMME!

2 kommentarer:

  1. Årh! Det ser lækkert ud - vil jeg helt sikkert prøve at lave. Har tænkt på så længe selv at lave knækbrød :) Har bare sådan en underlig ide med at det er svært.

    xoxo
    simoneshverdagstanker.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er slet ikke svært :D Det er bare med at komme i gang ;) De er virkelig gode!

      Slet