fredag, maj 10, 2013

Ugens ret!

ÆRTESUPPE MED REJER

Ugens ret byder på noget supper .. En grøn, næsten farlig, ærtesuppe med storerejer i :)
Det var første gang nogensinde at jeg lavede ærtesuppe, og det eneste jeg gjorde, var faktisk bare at følge min fantasi. Det blev himmelsk!

Jeg har brugt:
1 løg
2 forårsløg
Salt
Peber
500g ærter (frosne)
250g store rejer
Oliven olie
Vand

Hvad har jeg gjort?
Jeg startede med alt mine 2 forskellige slags løg, blev skåret groft ud, også stegte jeg dem i en gryde med lidt olivenolie, salt og peber .. Så tilsatte jeg en kop vand, lod det simre lidt, så blev til en lille slags løg suppe. Så tilsatte jeg mine ærter, og kom vand i blandingen, sådan så mængden af ærter var dækket af vand (ligesom når man koger kartofler, ca. samme mængde som fyldet). Det lod jeg simre i noget tid sammen. Da ærterne var blevet bløde, og ikke var frosne mere, kom jeg det i blenderen og fik en fin alm. masse ud af det. Jeg synes den var lidt for tyk, så jeg tilsatte lidt vand. Smagte til med salt og peber.
Rejerne fik lige halerne af, også stegte jeg dem meget kort på en pande i lidt olivenolie :)

Så suppen er serveret med en smule rejer i, og jeg synes den smagte fantastisk :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar