onsdag, maj 15, 2013

så er der bagværk til jer.

Jeg har brugt min formiddag/morgen, på at bage os et banan brød :)
Det er første gang jeg prøver det, men hold da op, hvor det bare smager skønt! Kan varmt anbefales. Jeg spiser det uden noget, men man kan vel komme smør eller lidt chokolade på?

Indeholder:
1 æg
50 g smeltet smør/margerine
2 vanilje stænger
2 tsk bagepulver
200 g rørsukker
4 bananer
70 g hvedemel
100 g speltmel
Salt

Lav det sådan her:
Start med at mos bananerne, og bland med æg, vanilje (vaniljekornene skal skrabes fra stængerne, også er det kornene du kommer i blandingen), sukker og smør. Så kommer du bagepulver og en fingerspids salt i blandingen, og til sidst tilsætter du melet.
Tag en brød bageform, og smør den i olie eller smør. Kom dejen i og lad det stå i ovnen ved 175 alm, i en times tid. Og velbekomme, lækkert, anderledes brød.

2 kommentarer:

  1. Mååååms! Hvor ser det godt ud! :)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :D
      Nu er det første gang jeg prøver det, og jeg synes det smager utrolig godt!!

      Slet