fredag, maj 10, 2013

Opskrift på afro krøller.



Jeg brugte min børnefri dag, på at lave disse afro krøller i mit hår :D
Jeg har normalt utrolig kedeligt glat grimt hår, og jeg skulle i byen så tænkte, der skal ske noget! Jeg har intet krølle jern og ingen kørler .. Så vi tager den alternative, billige og skøre måde :)

1. Tag en toiletpapirs rulle, og tag et stykke af gangen. Dette stykke skal rulles på den brede side.
2. Du skal have vådt og nyvasket hår (helst uden balsam i håret)
3. Red håret godt igennem (mens det er vådt)
4. Tag små totter hår og din papirsrulle, og rul totten tæt op til hoved bunden.
5. Bind en knude med papiret om hver tot. 
6. Det gør du med hele håret, så det føles stramt.
7. Vent i 4-5 timer (en god idé kan også være at sove med dem i)
8. Før du piller dem ud, skal du være sikker på håret er tørt, så lav en hurtig føntørring. 
9. Bind hver enkelt knude op, og riv papiret i stykker.
10. Red de tæt siddende krøller ud, for at få det store afro look :).

Et godt tip, kan være at komme noget spray i til sidst, hvis man altså gerne vil have det til at vare i længere tid :).
Held og lykke piger!

4 kommentarer:

  1. Er ikke sikker på det ville klæde mig :) men sejt ser det ud! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror også det er sværre at lave jo længere hår man har :)
      Mit hår er jo forholdsvis kort. Men sjovt at prøve og det er ude igen når du vasker håret ;)

      Slet
  2. Det må jeg prøve.. :) Tak for 'opskriften' ;-)

    SvarSlet