mandag, april 08, 2013

Ugens ret!

Noget så enkelt som; Boller i Karry :)

KÆMPE KÆMPE succes hos Oskar .. Jeg er SÅ overasket ..
Det er første gang jeg laver boller i Karry, hvor jeg har lavet det hele, helt fra bunden af, og Oskar har slet ikke kunnet få nok af det. Han skulle bare have mere og mere. Så kan klart anbefales.

Madvarer:
(til 4 personer)
2 æbler
Karry
Ris
Salt
Peber
500g fars
2 løg
1 fed hvidløg
Vand
Mel
2 Æg
Mælk
Smør
Olie

Bollerne:
Først bringer du en masse vand i kog og salt det. Mens det er på vej til at koge, blender du et løg, et stor fed hvidløg, 2 æg, lidt mælk, salt, peber, lidt mel og selvfølgelig farsen. Når vandet koger, skruer du ned på lav kogning, også laver du boller af farsen, og kommer i vandet. Husk altid lige at smage farsen, så du ved om den er god. Lad dine boller simre i vandet i ca. 15 min. Held i si, og du har en masse lækre boller der er klar til at komme i sovsen

Sovsen:
Start med at skær dine æble ud i små tern. Dernest tager du det andet løg og skære i strimler og kommer det på panden med lidt olie (jeg bruger oliven olie). Lad dem stege en smule, og kom dernest noget vand på panden, så det bliver til en form for løg-vand. Tag en gryde og start på en alm. sovs.. Altså lidt smør og lidt mel, men kom også din karry i (det er meget smag og behag med det her, så man kommer så meget i som man synes). Så kommer mælken, og når det er kogt tygt, kommer du løg vandet i, for at mildne. Put salt, peber, æble og boller i, og smag til sidst.

Server det sammen med ris ;)
VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar