mandag, april 01, 2013

Ugens ret!

KÆRNEMÆLKS KOLDSKÅL (Uden æg)
I dag fik vi varm middagsmad, da vi var nede og besøge min mor. Så derfor tænkte jeg, at en kold aftensmad ikke ville gøre det træls i dag. Rugbrød gad jeg ikke, så jeg kom frem til at koldskål lige var sagen i dag.
Solen skinner jo, så hvorfor ikke?

Vi har detfor lavet en omgang kærnemælks koldskål, uden æg :)

Min indkøbs seddel:
0,5 Liter tykmælk
0,5 Liter kærnemælk
1 vaniljestang
1 dl. rørsukker
1 citron (saften)

Jeg tager min tykmælk, min kærnemælk, rørsukker og citron saften og pisker/blender sammen. Bagefter tilsætter jeg min vanilje, som jeg selvfølgelig har skrabet ud fra sit "skal". Så pisker/blender jeg igen, og smager til, med vanilje selvfølgelig :)
Man kan riste nogle havregryn i noget sukker og komme i, eller bare tage den nemme løsning med kammerjunker (vi tog den nemme løsning lige i dag).

VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar