mandag, marts 18, 2013

Ugens ret!

Karry suppe, brygget på kokosmælk.



Jeg tog mig sammen i dag, og fik inspiration fra en suppe, som er på faktas madplan i denne uge. Men som jeg plejer at gøre, så følger jeg nærmest aldrig en opskrift, så det bliver altid til noget andet end det som det skulle. 
Her er min udgave af: Karry suppe brygget på Kokosmælk. 

(4 pers.)
Jeg har købt dette ind: 
4 forårsløg
3 fede hvidløg
1 stort alm. løg
lidt ingefær
500g kogte rejer (store rejer)
1 rød chili (mild)
Gul Karry (mild)
1 dåse kokosmælk
250g brune champignon
1 grov baguette
Salt
Peber
Oliven olie

Og jeg har gjort således:
Jeg startede med at skære mine 3 løg typer i små stykker, og stege dem bløde i min gryde sammen med oliven olie, revet ingefær, salt og peber. Så tilføjede jeg mine rensede svampe og en kop vand. Lod det simre sammen med en smule karry. Efter en god simring, kom jeg en hel dåse kokos mælk i (jeg har undervejs tilføjet mere og mere Karry, det er alt efter smag jo). Så kom jeg mine små lækre rejer i, og lod det simre sammen med resten af suppen. Salt, peber og karry mængden er alt efter ens egen smag. 
Jeg tilføjede en mild chili som topping, som jeg bare skar ud i små ringe. Groft baguette brød til, og mums! Lækker suppe! 

2 kommentarer:

  1. Mums! Det ser nu ret lækkert ud ;)

    //Emilie
    http://gravidmedlupus.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Emilie!
      Det smagte også vildt godt, men fortryder lidt chilien, da det har givet sure opstød grundet graviditeten :P

      Slet