onsdag, marts 06, 2013

Ugens ret!

Wok med kylling og grøntsager, stegt i kokosmælk (ris som tilbehør)

I dag fik jeg inspiration fra Arlas køkken, men jeg er som altid utrolig dårlig til at følge en opskrift, så ender altid med at finde på mit helt eget i sidste ende.

Jeg har i denne omkring købt (til 4 pers.):
4 gulerodder
100g sukkerærter
150g minimajs (friske)
1 porre
bønnespire
1 løg
4 fede hvidløg
400g kylling
250g kokosmælk

Fremgangsmåde:
Du starter med at snitte dine grøntsager som du synes (jeg laver stilke og majs og ærter skæres bare på midten). Skær kylling i strimler og steg det i wok panden med lidt olie, salt og peber. Fjern kyllingen igen, og steg så diverse grøntsager (udover bønnespirene). Kom kyllingen tilbage og steg det hele sammen med kokosmælken.
Kog noget ris ved siden af, og når det er færdig stegt og du har smagt, kan du servere det med bønnespire på toppen ;).

VELBEKOMME!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar