søndag, januar 06, 2013

De små synger opgiver ikke akkorder? Må selv i gang.

Jeg er og vil altid, være smask forelsket i børnesangen: Lille Poul ser ud på solen.

Jeg synes den er fantastisk, og husker at jeg som lille havde den på bånd med tante andande band. Den er så sød, og man kan sætte andre navne ind og gøre ved, lige så det passer til det du skal med den.

Så jeg er kommet frem til at jeg gerne vil lave et cover af den, så ledte efter akkorderne, men de er bare ingensteder at finde på nettet. Så kigger jeg i Oskars "de små synger", men de små synger opgiver jo altså ikke akkorderne, kun noderne. Så nu er jeg gået i gang med at læse mig frem til akkorderne.

Men er nu dog allerede begyndt at tænke på, om det skal være et acapella arangement. Nu får vi se, et cover skal der i hvert fald laves ;)

ps. Hvis du ligger inde med akkordene til den, jamen så kom dog med dem!

1 kommentar:

  1. Hejsa
    Sidder i samme dilemma som du for år tilbage
    Havde du held med akkorder bliver min datter på 12 meget glad
    Go lørdag Mvh inger

    SvarSlet