mandag, august 20, 2012

Historien bagom E.T.

Så jeg tænkte det kunne være rart for jer læsere og andre besøgene, at vide lidt mere om mig. Lidt basis viden, med en lille smule mere baggrund.


Mit navn er altså Emilie Sarah Roskjær Toft, og jeg er 21 vintre gammel, altså fødselsdag den 28 december 1990, som gør mig til en Stenbuk. Til almindelig hverdag og omtale, bruger jeg faktisk kun Emilie og ikke Sarah, men som kunstner og blogger navn, bruger jeg helst begge. Det ser godt ud, og det lyder godt og er noget man husker bedre end f.eks. Emilie Toft.. Folk tæt på mig, kalder mig dog hverken Emilie eller Sarah, men Mille :) 

Jeg kommer fra en dejlig familie .. Dejlige forældre og søskende, og det med bonus er også med, da mine forældre har været skilt siden år 2000. Intet der har knækket mig, men nok nærmere gjort mig stærkere. Mine søstre og jeg har boet fast med min mor i Vejle, og der var jeg i mange år, med lige 2 års pause i Vandel på efterskole og som ung pige i huset. To fantastiske år, som jeg ikke ville have været udenfor. Efterskolen gav mange udfordringer på mit personlige plan, og med mit skuespilleri og sangeri. Som ung i huset, var det mere det her med at blive klar og gøre sig mere moden, der gik ind og spillede en rolle. Begge gode år, og meget livsbekræftene. Tilbage til Vejle derefter og starte på Rosborg Gym, for at tage en HF på to år .. Men sådan gik det bare ikke helt vel?

Da jeg startede på HF i August 2009, var det ikke tanken at jeg skulle gå hen og blive mor i August 2010. Men sådan gik det. Jeg tog første år færdig og blev mor ca. 2-3 måneder efter sidste eksamen. Nemlige den 30 August 2010, hvor jeg fødte Oskar på Kolding Sygehus. Intet mere fantastisk er sket i mit liv, og jeg vil simpelthen gøre alt for den lille mand. Han er fantastisk og intet mindre end det.
Jeg holdte mit års barsel med ham, og flyttede i mellemtiden til Aalborg, og gjorde HF færdig deroppe. 

Nu er jeg tilbage i Vejle-Horsens området og jeg er så glad for det.
Aalborg var et godt år, med masser af musik erfaring og andre ting, men det var samtidig et hårdt år. Det tog mig tid at finde på plads deroppe, og at det så aldrig skete er en helt anden side af sagen. 

Nu er jeg i Vejle-Horsens og det hele kører for mig nu.
Det går fremad med mit sang, joiner et fantastiske gospel kor samt et fantastisk klassisk kor. Jeg spiller hvor jeg kan, og det har jeg det fint med. :) Måske der sker andre ting på et tidspunkt, det kan man jo aldrig helt vide. Udover at musikken er blevet bedre siden jeg flyttede, så er der også kommet en mand mere ind i mit liv. En dejlig kæreste ved navn Allan, ham skal i nok komme til at høre mere om. 

Så kort og godt ..
Jeg har det godt. Har altid haft det godt, men med de små op og nedture der nu er i en ung piges liv. Husk på, jeg er jo kun 21 år, og har stadig meget at lærer af livet endnu. Synes selv jeg er godt på vej, og synes bestemt også at jeg begynder at lærer af mine fejl. 

Det var det. 
- Emilie Sarah

1 kommentar:

  1. Virkelig hyggelig indlæg.. Var en fornøjelse at læse :-)

    SvarSlet