tirsdag, juni 05, 2012

Jeg bagte Cupcakes .. :)

I går var der noget der irriterede mig, og blev bare nød til at få tiden til at gå med noget.
Så jeg bagte cupcakes :).

Gulerods-Cupcake & Æble-Cupcake.

Jeg brugte samme grunddej til begge kager, da jeg tænkte at det jo bare var fylder der var anderledes. Synes faktisk at de blev meget gode, æblekagen var bedst :)

Grunddej opskrift:
3 æg
250g sukker (ca. 2,5 dl)
100g smeltet smør
- band alt dette sammen til sukkeret nærmest er smeltet...
tilsæt mel efter ønsket dej konsistens, husk 1 tsk bagepulver.
del dejen op i to, og tilsat en smag til hver omgang dej.. Jeg tog guleroder til den ene og æble til den anden.
bag i ovn ted 200 grader i ca. 20 min.

Frosting opskrift:
Ja, jeg laver det bare på gefyle. :)
Den hurtige og nemme, som jeg lavede i går er, en omgang smør noget flormelis og en smule vand (evt. saft til at give smag, eller en anden flydende smags tilføjer)

til pynt brugt jeg gulerod og æble. Skar det fint ud og pyntede lige med det på toppen ;).
Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. uhm de ser lækre ud.. Skidt når man er på kur æv!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det kunne man godt lige bruge ikke :D?

      Slet
  2. Svar
    1. mange tak :D synes også de blev ret så gode.

      Slet