søndag, april 15, 2012

At være mor.

Ja sikke mange ulækre bleer jeg skal skifte, også tørrer den lille numse bagefter. Smide bleen ud og komme en ny på. Men hvor elsker jeg mit liv som mor. Ville ikke ønske noget andet.
Ja jeg ryder meget op. Jeg laver meget mad. Jeg sover lidt. Jeg vasker en del tøj. Jeg græder. Jeg smiler. Jeg er trist. Jeg ler .. Opture og nedture følger med alt.
Men med et barn, synes jeg ligesom der er flest opture.

Når Oskar ligger her om aftenen og sover, og jeg kigger rundt i vores hjem, så ser jeg en masse rod.. Og specielt når det er weekend. Men om søndagen kan jeg knap nok overskue at lave mad, så oprydningen må altså vente til i morgen. (selvom jeg jo godt kunne have brugt blogger tiden på oprydning i stedet)

Jeg kan hører hans seng den knirker indimellem, han ligger nok og roder rundt derinde.
Den lille søde dreng, som jeg holder så meget af. Han er mit kæreste eje.

Nogen gange ønsker jeg nærmest bare at han skal vågne om natten, sådan så jeg kan hører ham, og vide han er i live. Ikke at jeg frygter at han ikke er der dagen efter, men .. det er bare så dejligt med livstegn. Men jeg ved at Oskar ligger trygt i sin seng, sammen med dynen, puden og de to bamser som han passer så godt på.
Han er så kærlig ham Oskar. Alle får bare "en mysser" her og der. Det er han bestemt ikke fedtet med, og som mor synes jeg jo det er fantastisk at han er så kærlig, og specielt overfor mig ..

Den vilde Oskar findes også, og der er bestemt mere krudt i ham, end der er putte nusse i ham, og det er vel i og for sig vel godt nok? Han er jo trods alt en dreng.
Min skønne dreng.
Den lille fyr som har arvet musiske gener fra både mor og far - ja trommer kan jeg i hvert fald ikke tag æren for, men at han går og synger rundt vil jeg gerne ligge på mine skulder.

Han er faktisk vågnet én gang her til aften.
Jeg kunne hører den lille stemme: mor?
Også måtte jeg jo ind, men der var ingenting, han ville bare have et kram :)

Og med disse ord, vil jeg slutte for i dag. Sov godt og husk at sætte ligeså meget pris på små ting, som store ting i dit liv :)
GODNAT!

4 kommentarer:

  1. Ååååh, så fint! Helt varm om hjertet nu!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Søde Molly :) Det var da dejligt lige og se dig herinde ;)

      Slet
    2. Har læst mange af dine indlæg - de er skønne! Positiv energi strømmer fra dit tastetur! :)

      Slet
    3. Jamen jeg er generelt meget positiv. :)

      Slet