onsdag, februar 29, 2012

James Brown!

Ja tak, så sidder jeg her til musik og lytter til James Brown!
Vi skal til at starte på et nyt emne og det er super fedt, emnet er James Brown.

Hvis nogen ikke ved det, så spiller James for det meste soul musik, og hvis der er noget jeg kan lide så er det Soul og dens forfædre! Det er en lækker musik genre, men mange mennesker vil nok synes den er for ens artet, og ja det kører meget i sammen akkorder, men det bedste er jo at man bare kan improvisere.
Alle instrumenter kan danne en solo, indover de akkorder der nu måtte være i fokus, hvis bare der er nogle instrumenter der holder sig indenfor den originale form.
Hvor er det smukt!

Glæder mig til at arbejde mere med dette emne, og specielt glæder jeg mig til at vi i min sammenspilsgruppe skal spille Aloe Blacc, I need a Dollar! (Ved skam godt det er ikke James Brown, men derfor er det stadig en soul-form).
De bliver godt, og for en gangs skyld skal jeg ikke synge eller sidde med min guitar, men ved klaveret!
Det skal nok blive godt.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar